Tilaus- ja sopimusehdot
Yleistä
Nämä yleiset ehdot (”yleiset ehdot”) koskevat sinua, kun teet kuluttajana (”Asiakas”) tilauksen www.sweetcheck.fi verkkosivun kautta (“Verkkosivusto”). Sopimus solmitaan sinun ja Makeellinen Oy (Y-tunnus 3219366-1) (“Yritys” tai “Me”) välillä.
Asiakkaan on hyväksyttävä yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen Verkkosivuston kautta. Hyväksymällä yleiset ehdot Asiakas sitoutuu noudattamaan niitä kokonaisuudessaan ja vahvistaa lukeneensa tiedot henkilötietojen käytöstä tietosuojaselosteesta ja hyväksyy niiden käytön Yrityksen tietosuojaselosteen mukaisesti.
Ostosopimus syntyy, kun Yritys on käsitellyt ja näin ollen vahvistanut asiakkaan tilauksen ja Asiakas on vastaanottanut tilausvahvistuksen, jossa ilmoitetaan tilauksen olevan valmis sähköpostitse Yritykseltä. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus kunnes Yritys on vahvistanut sen. Jos tilaus peruutetaan, Yritys palauttaa Asiakkaan tai hänen maksu- tai luottokorttiyhtiönsä tilaukseen liittyen suorittamat maksut.
Hinnat
Hinnat Verkkosivustolla on ilmoitettu euroina (€) ja sisältävät ALV:n. Toimituskulut ilmoitetaan erikseen kassalla osoitteen syöttämisen jälkeen.
Maksutavat
Maksuvälittäjänä Verkkosivustolla toimii valintasi mukaan joko Visma Pay tai Stripe.
Visma Pay:
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Stripe:
Maksupalveluntarjoana Verkkosivustolla toimii Stripe. Voit maksaa Verkkosivustolla seuraavilla pankki- tai luottokorteilla:
- Visa
- Mastercard
- American Express
Stripe on turvallinen ja helppo maksutapa. Maksu tapahtuu Verkkosivuston sivuilla suoraan eikä sinua ohjata toiseen palveluun. Kun maksat Stripen tarjoamilla pankki- tai luottokorttimaksuilla, hyväksyt Stripen ehdot, jotka löydät täältä.
Toimitusajat
Käsittelemme tilaukset normaalisti 1-2 arkipäivän sisällä. Mikäli et saa tilausvahvistusta kahden (2) arkipäivän kuluessa tilauksesta, ota yhteyttä sähköpostilla info (at) sweetcheck.fi mahdollisten teknisten ongelmien varalta.
Lähetämme tuotteet pääsääntöisesti Postin kirjelähetyksenä, joka toimitetaan kotimaahan yleensä 4 arkipäivässä. Näin ollen toimitusaika tuotteilla on 5-6 arkipäivää.
Annetut toimitusajat ovat arvioita toimitusajoista eivätkä sido Yritystä. Yritys ei vastaa Asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.
Palautukset
Avaamattomilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Palautuksesta aiheutuvat kulut maksaa Asiakas. Palautuksesta on aina kuitenkin ensin sovittava Yrityksen kanssa. Jos tuote palautetaan, Yritys palauttaa Asiakkaan tai hänen maksu- tai luottokorttiyhtiönsä palautettuihin tuotteisiin liittyen suorittamat maksut. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.
Palautuksiin on liitettävä seuraavat tiedot:
- Oma nimi
- Osoite
- Puhelinnumero
- Tilausnumero, jonka löydät sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta.
- Palautuksen syy (vapaaehtoinen)
Lunastamatonta lähetystä ei automaattisesti katsota palautetuksi, jos lähetys jätetään lunastamatta ja/tai se palautuu meille, vähennämme palautettavasta summasta 7,00€.
Jos huomaat tuotteessa vikaa, ilmoita siitä meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, ota välittömästi yhteyttä kuljetusliikkeeseen ja Yritykseen.
Erimielisyyksien ratkaiseminen
Kaikki erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti sopimalla Yrityksen asiakaspalvelun kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).